دیـــــــــــــــ ن :: وارث

وارث

...و وارث ارث می برد سقوط آزاد را...
پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۴:۲۶ ب.ظ

دیـــــــــــــــ ن

دین تو نسبت به سو مالی در کیف پول توست!شاید هم در جیب هایت



احمد باوی زاده
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

ومی ترسم
از این چشم های بازم که بینا تر از فعل بیناســــت
چه شهادت ها که نــــــــــمی دهند در
یــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوم الحساب
............................................
اینجا دنبال دست نوشته های من نباش
دنبال من نوشته های دستم باش

پیام های کوتاه
  • ۲۱ دی ۹۱ , ۱۳:۲۱
    ؟
  • ۱۳ دی ۹۱ , ۱۴:۱۷
    قبر
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۱/۱۰/۲۱
    ؟
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۲۸ اسفند ۹۲، ۲۲:۲۴ - علی مجیر
    احسنت
نویسندگان

وارث

...و وارث ارث می برد سقوط آزاد را...

دیـــــــــــــــ ن

پنجشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰۴:۲۶ ب.ظ
دین تو نسبت به سو مالی در کیف پول توست!شاید هم در جیب هایت

۹۰/۰۶/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد باوی زاده

نظرات (۱۵)

سلام
با احترام زیاد موافق این کمک نیستم ، چون فقر همسایه ام رو دیدم که حتی نون سفره اش رو قرض میگیره
فرشته ها نگاهش می کردند و دسته دسته دلش را زیارت ...

چرا که سهم غذایش را

برای گرسنگان قاره سیاه بخشیده بود...

و کسی هم نمی دانست
سلام داداش احمد:
اولا بهتره بگی هدیه یا کمک یا نوع دوستی یا خیر خواهی نه دین! چون فکر نمی کنم دینی به اونا داشته باشیم

دوما یه حاج آقایی توی تلویزیون می گفت اینکه بگیم ما خودمون بیشتر نیاز داریم و از این حرفا گول شیطون رو خوردنه..... اما همیشه از قدیم به ما گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست.....
به قول این داداش احمدی که اولین کامنت را گذاشته تو همسایگی ما زیادند کسایی که صورتشون با اون سیلی های آبدار سرخ نگه داشته شده.....
مخالف کمک کردن نیستم اما چه خوبه این کمک ها رو بیایم حداقل نصف کنیم نصفش برای مردم بی گناه و آواره و کارتون خواب خودمون توی مملکت خودمون و نصفش برای کمک و رفع بلا و صدقه و خیرخواهی و ...
یادم نمی ره دومین پست وبلاگم در مورد همین موضوع کمک کردن به فقیرا بود که چند روز بعدش یه پست دیگه زدم و یه اتفاق رو که در مورد همون پست افتاده بود و واقعیت داشت از یه دوست نقل کردم.....

به قول داداش میثم (وبلاگ اینجا هیچ کس غریبه نیست):
خدایا! حالمونو عوض کن..
به نظرم اینقدر فقیر تو همین ایران وجود داره که باید به همین ها کمک کنیم نه به مردم سومالی.چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است!!!
۰۳ شهریور ۹۰ ، ۲۰:۲۸ امیــــــــــــــــــــــــــــــــر
سلام ... و خداوند ما مسلمانان را برادران دینی قرار داد... از شرق تا غرب هر مسلمانی که دچار گرفتاری شده باشد وظیفه و تکلیف شرعی ست برما یاری کردنش... فرقی ندارد غزه ، لبنان ، بحرین و سومالی...
این ها بهانه است که بگوییم فلانی در کشور خودمان فقیر است پس تکلیف کمک به مردم سومالی از ما ساقط یا حرام است!!!
همین نام ایران را بردن یعنی ایجاد محدودیت! ایجاد مرز! ولی قابل توجه دوستان بالا... اسلام و مسلمانی محدود به "ایران" نیست! بلکه اسلام جهانی ست! تو در برابر همه ی مسلمانان مسئولی نه فقط مسلمانان ایرانی!!!
سلام
وب قابل تآملی دارین بهتون تبریک میگم
در جواب دوستانی که بهانه همسایه رو آوردن برای کمک نکردن
به سومالی باید بگم
اتفاقی که داره توی سومالی میفته
با سیلی که سهله با سرخابم سرخ نمیشه
این یه فاجعه است که داره واسه مردم مسلمان میفته
تا کی ایران و ایران و ایران وسعت دیدتو جهانی کنید حتی اگر مسلمان نباشن
انسان هستن
حالا اگه هم قوم و قبیله ما نیستن
بمیرن؟
یا الله
"""""مخالف کمک کردن نیستم اما چه خوبه این کمک ها رو بیایم حداقل نصف کنیم نصفش برای مردم بی گناه و آواره و کارتون خواب خودمون توی مملکت خودمون و نصفش برای کمک و رفع بلا و صدقه و خیرخواهی و ... """"

در جواب بعضی از دوستان:
اگه منظورتون با من بود..... باید بگم مطلب بالا رو نیاز می بینم که دوباره بخونید.... من به این واقفم که مردم سومالی به کمک ما نیاز دارند و به قول شاعر تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز.....
اما خوبه انقدر تعصب نابه جا نداشته باشیم.... این جریانو به نزدیک تر می کشم و براتون ثابت می کنم.... اگر شما صاحب فرزندی باشید که از فرط گرسنگی رو به مرگ است و همسایه تان نیز دچار مشکلات مالی باشند و فرزندان آن ها نیز با مرگ دست و پنجه نرم کند..... راست و مردانه به همسایه کمک میکنید یا به فرزند خودتان؟؟؟؟؟؟
""""""بقیه در کامنت بعدی"""""
اگر واقعیت را بگویید به فرزند خودتان
اگر واقعیت و انصاف باشد می گویید در حد توانم به هر دو
اما اگر دروغ باشد و خودنمایی و فرزند کشی می گویید به فرزند همسایه

من هم گفتم نمی گویم از دیگران بگذریم و بگذاریم بمیرند اما نباید مردم خودمان را فدای دیگران کنیم...... اگر خدای ناکرده خودتان هم روزی اسباب و وسایلتان میان کوچه و خیابان پهن بود باز هم اینگونه دفاع نا به جا می کردید...... مردم زیادی هستند که خانه ندارند و آواره کوچه هستند.... کسانی نیز هستند که نان خشک کپک زده ای هم برای به دهان بردن ندارند..... واقعیت این است..... این که این افراد را حتی کمیته امداد نمی شناسد که بخواهد به آن ها کمک کند..... نه این که نخواهد بشناسد نه.... به این دلیل که تعداد فقیران و یتیمان آنچنان زیاد است که به این افراد که به نظر خیلی ها در حاشیه هستند نمی رسند کمک کنند. چه خوب است گاهی به بهانه های مختلف بگوییم مردم جمع شوند به هموطن خودشان کمک کنند. یک روز احسان و نیکوکاری کم است همه ی روزها باید روز احسان و نیکوکاری باشد....

باز هم تاکید می کنم وظیفه ی خود می دانم که اگر خودم مشکل خاصی نداشته باشم به دیگران کمک کنم حال چه در داخل و چه در خارج از کشورم..... من با دیدن چهره ی کودکان سومالی آنقدر منغلب شدم که بغض گلویم را فشار می داد و ناخواسته و از روی غریضه ی انسان دوستی و خیرخواهی، خود را ملزم به کمک به آن ها دانستم.....
در عین حال دوست ندارم مشکلات مردم داخل را رها کنم...... پس به هر دو کمک می کنم.... همان چیزی که در اول این متن هم نوشتم

از شما که نظر من را خواندید متشکرم و نظر و عقیده تان را باز هم می شنوم و پاسخ می دهم....
موفق باشید
کسانی که میگن نه سومالی نه لبنان نه غزه
اکثرا از کنار محتاجای کنار خودشون هم اسون میگذرند
این حرف من نیست تجربه اینو میگه
۰۵ شهریور ۹۰ ، ۰۱:۲۳ امیــــــــــــــــــــــــــــــــر
سلام... همین داخل و خارج کردن یعنی مرز گذاشتن! من می گویم به همه به چشم برادر و مسلمان نگاه کنیم! فرقی ندارد در همسایگی خودمان یا در آن سر دنیا! وظیفه و تکلیف ما کمک به همه ی مسلمانان گرفتار است! بله درست است باید به وضعیت داخل هم رسیدگی کرد... در جامعه اسلامی کسی نباید گرسنه سر بر زمین گذارد! ولی این امر فقط دست دولت نیست تحقق این امر زمانی ست که همه مردم دست به کار شوند... در شهر ما ده ها موسسه خیریه وجود دارد که صدها خانواده فقیر را تحت پوشش قرار داده... دولت وظیفه اش ایجاد این موسسات است و پشتیبانی از این موسسات وظیفه مردم... ما که قرار نیست تا آخر عمر هرچه داریم بریزیم پای سومالی... فقط تا زمانی که بلای گرسنگی و فقرش را مرز ریشه کن شدن برسانیم... ولی موسسات داخل در تمام روزهای سال فعال هستند فقط ما چشمانمان را بسته ایم و غافل از فعالیت های این موسسات هستیم! درضمن کجای ایران در هر 15 دقیقه 3 نفر می میرند؟! پس وضعیت آن طور هم که می گویید بحرانی نیست! اما سومالی دچار همچین وضعی شده و در هر 15 دقیقه ای که شما نفس می کشید 3 کودک و زن و مرد جانشان را برای گرسنگی از دست می دهند. یعنی چیزی در حدود روزانه 140 نفر انسان مسلمان!!! باز تاکیید می کنم روزانه 140 نفر انسان مسلمان برای گرسنگی در سومالی جان خود را از دست می دهند!!!
سلام...
لطفا مطلب را کامل بخوانید و نظر بدهید..... من بارها و بارها در نوشته هایم گفتم هر چیزی به جای خودش... ما هم به همه به یک چشم نگاه کردیم وگرنه می گفتیم فقط و فقط به مردم کشور رسیدگی شود.

در مورد موسسات هم فکر نکنم که گفته باشم الاو بلا دولت باید کاری بکند.... معلوم است که اصلا متن بنده را کامل نخوانده اید و بدون اطلاع متن خودتان را نوشتید...
من هم با این موافقم که تحقق این امر زمانی ست که همه مردم دست به کار شوند و این را هم یادآور شدم که همه ی روزها روز احسان و نیکوکاری باشد.... نگفتم دولتی ها هر روز احسان و نیکوکاری کنند..... هرکسی به اندازه ی وسع خودش..... دولت ها مگر کیستند؟ از مردمند دیگر..... پس به خاطر یک کلمه فرق نگذاریم....
همه باید کمک کنند به اندازه ی توانشان
مردمی که از دیگران پشتیبانی می کنند نیازی به گفتن من و شما ندارند... آنها چه بگویید چه نگویید کارشان حمایت از این موسسات است.... برادر محترم باز هم می گویم مطلب را کامل بخوان.... اگر چشمم را بسته بودم که اصلا اسم از این موسسات نمی آوردم..... بر فعالیت بی چون و چرای آن ها هم واقفم..... دستشان هم درد نکند....
مطمئنا سومالی هم تا هرجا که نیاز به کمک داشته باشد کمک می کنیم و حرفی در کمک به آن ها نیست....
یعنی فقط وقتی مرگ به سراغ جامعه ای رفت نیاز به کمک دارند... احتمالا شما از آن آدم های دقیقه نودی هستید..... می گذارید همه رو به مرگ شوند بعد کمکشان می کنید..... وضعیت نباید بحرانی شود تا کاری بکنیم.
من اگر درد آن ها را نمی فهمیدم هرگز با دیدن تصاویرشان اشک روی گونه هایم و بغض در گلویم نمی ماند..... درد آن ها درد من است.... ما همه انسانیم..... کمک من هم به آن ها یک وظیفه است.... دیگران را نمی دانم. اما من صد در صد تا جایی که در توانم باشد کمک می کنم..... اما باز هم می گویم که مردم خودمان را هم از یاد نمی برم.....
پس بدانید نیت من برای سومالی و امثال سومالی خیر است.. قصد بحث و دعوا ندارم.... از اول هم گفتم هم به آن ها کمک خواهم کرد هم به هموطنانم..... امیدوارم که کمک من ارزشی داشته باشد (منظورم ارزش معنوی است)..... خدا به همه توفیق بدهد که کمک کنند و بدانند که در همه ی دنیا این چنین افرادی وجود دارند....
به خدا دیدن چهره ی کودکان قحطی زده ی سومالی دل سنگ ترین آدم را به درد می آورد....

من اینجا باز هم اعلام می کنم وظیفه ی همه انسان هاست که به درد همنوع خودشان رسیدگی کنند. پس کمک به سومالی یک وظیفه است اما دین نیست.....
۰۵ شهریور ۹۰ ، ۱۷:۴۷ امیــــــــــــــــــــــــــــــــر
با شما موافقم باید به فریاد همه ی مسلمان ها رسید که این یک تکلیف شرعی ست... برادران مسلمان ما بر گردن ما حقی دارند و ما هم بر گردن آن ها حقی داریم! در کتاب اختصاص شیخ مفید ص 28 آمده که امام صادق علیه السلام در بخشی از حدیثی که مربوط به حقوق مسلمانان بر یکدیگر است می فرماید: مومن بر گردن مومن هفت حق دارد که همه واجب است! و اگر هر کدام را تباه و ضایع کند از ولایت خدا بیرون رفته! و طاعت الهی را نافرمانی کرده! در اینجا من فقط پنجمین حق مومن از زبان امام را می نویسم که فرمود: آنکه چنین نشود که تو سیر باشی و او گرسنه ، تو سیراب باشی و او تشنه ، تو پوشیده باشی و او عریان...
حال این امام صادق است که می فرماید این ها "دین"است! که باید ادا شود که اگر ادا نشود از ولایت خدا خارج شده ای!!!
ما که روی حرف امام حرفی نداریم!
یعنی تو اگر فریاد برادر مسلمانت را شنیدی و توان یاری اش را داشتی ولی یاری اش نکردی باید در سرای آخرت پاسخ گو باشی! و این می شود "دین"!
من نمیدونم چرا هر گوشه دنیا یه اتفاقی میفته فورا باید بهشون کمک کنیم!از جنگ بگیر تا بلایای طبیعی!مسئله من فقط سومالی نیست امثال سومالی زیاد بودن و هستن!کمکشون که میکنیم هیچ باید آواره هاشون رو هم که هجوم میارن تحمل کنیم بماند که چه سوغاتیایی هم برامون میارن!فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ...!یکی نیست بگه ما 8 سال جنگ داشتیم کی اومد کمکمون که حالا باید به همین عراقی که جوونامونو دسته دسته کشت کمک کنیم؟راه ، مسکن ، برق و.....!
اینکه باید کمک کنیم حرفی توش نیست و هر دو در این مورد اتفاق نظر داریم...
اما اینکه این کتاب را معرفی کردید و من حتما آن صفحه را با دقت خواهم خواند جای تامل دارد و شاید بتوانم بگویم که نظرم نسبت به دو کلمه ی دین و وظیفه در این مورد پس از خواندن آن منبع عوض خواهد شد....

از اطلاع رسانی شما متشکرم

همه برای هم .... نه فقط یکی برای همه .....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی